Jiřák zůstane bez reklam
Dobrá zpráva z Jiřáku! Eskalátory stanice z roku 1980 architektů Anny Hübschmanové a Jaroslava Otruby (autora čoček na stěnách) zůstanou bez reklam. Po rekonstrukci za zhruba 800 milionů korun by byla opravdu škoda zakrýt bronzový tubus, který může mít jako potenciální reklamní plocha „hodnotu“ okolo pouhých 150 tisíc ročně.
A jak je to s reklamou v metru?
Ročně z ní má Dopravní podnik asi 100 milionů korun. V celkovém rozpočtu 18 miliard se to může zdát jako ne moc významné, ale reklama je největším příjmem hned po jízdném – a je zkrátka potřeba.
Zároveň ale vůbec nemusí být všude.
Před několika lety se v MHD výrazně snížil počet nosičů a zároveň se navýšením cen zvýšil příjem. Jen jsme s PRAHA SOBĚ vyřešili nevýhodné smlouvy.
Rámečky rozeseté co metr je na některých místech možné nahradit jedním větším nosičem, a tím zachovat potřebné metry čtvereční, za které inzerenti platí. Cestou je i zaměřit se na prestižnější a dražší formy reklamy.
A konečně – nevracet reklamy do jednotek stanic, které projdou rekonstrukcí za stovky milionů korun.
S touto myšlenkou jsme před dvěma lety na magistrátu zajistili, aby zůstal bez reklamy nákladně zrekonstruovaný tubus Na Knížecí. Bohužel s novou magistrátní koalicí se tam reklama vrátila.
Máme radost, že Jiřák potká jiný osud!