Konec zbytečného zpomalování na Strakonické
Ze Strakonické na hlavním tahu na Příbram konečně zmizí otravné omezení rychlosti na padesátku! Ještě letos se tam totiž začne budovat podchod. Ten nahradí nebezpečný přechod, kvůli kterému musela auta zpomalit nebo úplně zastavit.
Náš Adam Scheinherr v minulém volebním období, kdy byl náměstkem pro dopravu, hledal, jakým způsobem zajistit v této problematické oblasti plynulejší dopravu a zároveň jak usnadnit život lidem, kteří v oblasti žijí. Původním plánem byl nadchod. V architektonické soutěži, která proběhla ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje Prahy (IPR) a MČ Praha-Zbraslav zvítězila nakonec varianta podchodu. Podchod je zároveň i bezbariérový, bezpečnější a kratší.
„Nejprve jsme se ale museli vypořádat s výkupy řady pozemků a během stavebního řízení také s odvoláními. Letos na jaře jsme ale získali pravomocné stavební povolení a vypsali soutěž na zhotovitele,“ popisuje Adam průběh projektu.
Práce započnou už letos v zimě a na přelomu roku 2024 a 2025 by mělo být hotovo. A my máme radost, že tímto projektem usnadníme život ve městě skutečně všem – řidičům, chodcům i cyklistům.
Přečtěte si, co k tomu napsal Adam ⤵️
Tohle místo mě jako řidiče dlouho trápilo a jako náměstek pro dopravu jsem v minulém volebním období hledal způsoby, jak na této důležité rychlostní silnici zajistit plynulejší dopravu. Původně jsme zvažovali nadchod, ale nakonec vyhrála v architektonické soutěži varianta podchodu – i kvůli bezbariérovosti, větší bezpečnosti a kratší vzdálenosti.
Dneska jsem u přechodu potkal jednu paní místní. Ta mi hned říkala, že se na podchod moc těší. Kvůli přechodu šla dokonce i dříve do důchodu, aby přes něj mohla doprovázet svou vnučku na autobus. Nedávno se jim stalo, že při přecházení jedno auto nedobrzdilo a nabouralo do toho před sebou. A toho se už na konci příštího roku nebudou muset bát.
Nejprve jsme se ale museli vypořádat s výkupy řady pozemků a během stavebního řízení také s odvoláními. Letos na jaře jsme ale získali pravomocné stavební povolení a vypsali soutěž na zhotovitele. TSK nyní podepsalo smlouvu se společnostmi Metrostav a.s. a SHP. Ty už začaly pracovat. Ještě v zimě začnou přípravné práce na přeložkách inženýrských sítí a na jaře by měla navázat samotná realizace. Hotovo by mělo být na přelomu roku 2024/2025.
Na Strakonickou jsme si s TSK Praha posvítili už před dvěma lety. Ve směru do centra jsme ji rozšířili o jeden jízdní pruh. Vznikl tak nejdelší BUS pruh v ČR. Využít jej může také integrovaný záchranný systém nebo motorky.
Mám velkou radost, že běží další projekt, na kterém jsme intenzivně pracovali v minulém volebním období. A to bez ohledu na to, jestli budeme stříhat pásku. Věřím, že i tímto opatřením usnadníme Pražanům každodenní život ve městě. To je pro mě největší satisfakce.