Do Prahy konečně začínají více jezdit kultivovanější turisté
Do Prahy konečně začínají více jezdit kultivovanější turisté! Vyplývá to z dat Prague City Tourism. Praha měla posledních 10 let před vypuknutím covidu nálepku levné večírkové destinace a rychlé návštěvy alkoturistů nebyly pro město přínosem. To se ale po letech práce začíná pomalu měnit.
V minulém volebním období se na to zaměřila naše Hanka Třestíková a Pavel Vyhnánek a společně s Prague City Tourism nastartovali proměnu cestovního ruchu v metropoli. Začali jsme čistit historické centrum od vizuálního smogu, zatočili jsme s obřími Pandami a všechny podvodné kšefty a turistické pasti v magistrátních objektech dostaly výpověď.
A začali jsme i se strategickými kroky. Rozjela se práce na jednotném informačním systému pro lepší navigaci po městě, vytváří se alternativní turistické trasy mimo historické centrum a spustili jsme městskou turistickou kartu Prague Visitor Pass. Zvýšili jsme ubytovací poplatek a díky financím získaným navíc můžeme lépe lákat do Prahy turisty, kteří tu jsou žádoucí. Třeba rodiny s dětmi nebo cestovatelé, které zajímá kultura, historie či kvalitní gastroslužby.
Běží také informační kampaň, která nabádá turisty aby nebyli hluční a chovali se ohleduplně. Na oplátku nabízí PCT užitečné tipy, co v Praze neminout a na jaké turistické pasti si dát pozor.
Pořád tu ale zbývá spousta dalších problémů, jako Airbnb nebo koloběžky, jejichž provozovatelé nerespektují pravidla. Držíme našim nástupcům palce a budeme sledovat, jestli i tyhle problémy posouvají k vyřešení, aby se v Praze žilo zas o něco lépe.