Co bude s reklamními vitrínami JCDecaux?
Díky rozhodnutí předchozího vedení města měly z Prahy zmizet stovky city-light vitrín – reklam, které často stojí přímo uprostřed chodníku a krom otravné reklamy jsou i překážkou pro pěší. Končila totiž 25 let stará a pro město krajně nevýhodná smlouva s JCDecaux – a konec vitrín pro nás byla jasná volba.
Ne tak pro současné vedení města. Rozhodnutím pětikoalice se totiž otevřely vrátka pro jejich pokračování. JCDecaux mělo do konce března 2023 všechny city-lighty odstranit – a to se zjevně nestalo. V pondělí radní na návrh Michal Hroza odsouhlasili, že JCDecaux city-lighty mimo Pražskou památkovou rezervaci odstraňovat nemusí! A co víc: Praha uvažuje o tom, že je od JCDecaux odkoupí.
Co by to znamenalo, to nevíme. Schválený materiál mluví vágně. Prý by ale bylo těžké reklamy obnovovat, kdyby se teď odstranily. To je pravda – řada z nich by totiž nezískala povolení. Ostatně řada z reklam, co chce Praha odkupovat, už teď platné povolení nemá.
Použít to jako argument pro jejich odkoupení je ale poněkud bizarní. Proč Praha najednou city-lighty chce? Proč pro to hlasovali i Piráti, kteří přitom boj proti vizuálnímu smogu rétoricky podporovali? Ptát se budeme na příštím zastupitelstvu.