Pražský tramvajový boom po letech stagnace opět pokračuje!
Pražský tramvajový boom po letech stagnace opět pokračuje! Dnes jsme zahájili stavbu další tramvajové trati, tentokrát na Barrandově z Holyně do Slivence. Náš Adam Scheinherr se do toho pořádně opřel. Když před čtyřmi lety nastoupil do funkce, neměla Praha připravené jediné stavební povolení na tramvajovou trať a nic se nestavělo.
Jak jsme na tom teď?
4 NOVÉ ÚSEKY JSOU HOTOVÉ:
Kotorská – Pankrác, Sídliště Barrandov – Holyně, tramvajová smyčka Depo Hostivař, tramvajová smyčka Zahradní město
4 AKTUÁLNĚ STAVÍME:
Holyně – Slivenec, Divoká Šárka – Dědinská, Sídliště Modřany – Libuš, Dvorecký most
DALŠÍCH VÍCE JAK 10 JICH PŘIPRAVUJEME:
Malovanka – Strahov, Pankrác – U Pošty, Motol – Vypich, Habrová, Počernická, Václavské náměstí – Hlavní nádraží, trať do Zdib, Bohnic či Komořan, na Nové Dvory, v Čakovicích nebo na Rohanském mostě.
A některé začneme brzy i realizovat, jako třeba tu v horní části Václavského náměstí.
Jen loni jsme opravili nebo úplně vyměnili celkem 11,4 km tratí. Celkem je hotovo nebo rozestavěno asi 8 km nových tramvajových tratí. Pro srovnání – v letech 2010 až 2018 se postavil necelý kilometr.
Tramvajím a obecně MHD věnujeme speciální péči. Každý den je využívá více jak polovina Pražanů a desítky tisíc turistů, takže se snažíme cestování v MHD neustále zrychlovat zaváděním preference. Na tramvajové síti je aktuálně 253 semaforů, z čehož 90,5 % je s preferencí pro tramvaje.