Co se stalo na Hlávkově mostě?
Včera jsme si mohli přečíst v médiích i na Facebooku, jak stačí dva dělníci a za hodinu je hotovo. Pojďme si uvést věci na pravou míru.
Co přesně se stalo![]()
Na mostě vznikla vanová propadlina. Kvůli intenzivnímu dešti byly kostky doslova na vodě. Za vinu to má špatné odvodnění mostu, o kterém víme díky naší přesné diagnostice před dvěma lety.
Dalo se to opravit hned![]()
Nedalo. Pokud bychom to hned zadláždili, nový povrch by nevydržel ani 24 hodin. Museli jsme počkat, až přestane pršet, provrtat díru do uliční vpusti a dostat vodu pryč jinou cestou než odvodněním mostu.
Dalo se tomu předejít![]()
Nedalo. Na vině není špatně opravený nový povrch, díky kterému už Hlávkův most nepřipomíná tankodrom, ale stoleté špatné odvodnění. S ním se dá něco udělat až při generální rekonstrukci, kterou připravujeme.
Co s dopravou![]()
Okamžitě jsme začali řešit svedení aut na koleje, ať se dá jezdit ve dvou pruzích. Museli jsme kvůli tomu přenastavit signalizace a dočasně zrušit tramvajovou zastávku. V těchto chvílích se už jezdí dvěma pruhy a kolony nejsou.
Bude se to teď propadat s každým deštěm![]()
Nebude. Nyní musíme vybourat část betonové desky a následně využijeme speciální plastobeton na drenáž, díky kterému se toto místo odvodní.
Za komplikace se řidičkám a řidičům omlouvám. Udělali jsme vše pro to, aby se situace co nejrychleji vyřešila. Bohužel věci často nejsou tak jednoduché, obzvláště u 100 let staré konstrukce, jak se může na první pohled zdát. A těchto „pár kostek“ svědčí hlavně o tom, že se o mosty v Praze nikdy nikdo pořádně nestaral. To se snažíme napravit.
