Boom tramvajových tratí
Udělali jsme takový pokrok s přípravou tramvajových tratí a odpolitizováním důležitých kolejových projektů, až jsme předběhli plán Strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030 z roku 2017. Tak jsme ji tento týden museli aktualizovat. Dlouhodobý plán musí odpovídat vysoké připravenosti projektů a potřebujeme taky nějakou výzvu.
Spousta projektů z pomyslné kategorie „Co chceme nějak brzy stavět“ jsme s radostí posunuli do kolonky „Máme schválenou dotaci z EU a už jsme i v realizaci“.
- Stavíme třeba smyčku Zahradní město, ta u Depa Hostivař má stavební povolení.
- Do konce týdne zahájíme provoz na trati z Pražského povstání na Pankrác.
- V řádech dnů kopneme do země u trati Barrandov – Holyně a na navazující etapu do Slivence už zpracováváme dokumentaci pro stavební povolení.
- Vybíráme zhotovitele stavby úseku Sídliště Modřany – Libuš a připravujeme i trať z Divoké Šárky na Dědinskou.
- A ze stavu „možná někdy nějak“ má konečně konkrétní obrysy strategicky důležitá trať na Václavském náměstí i koleje na Strahov.
Aktualizaci Strategie taky koordinujeme se začátkem nového dotačního programu EU. Pokud Praha chce sebevědomě žádat a získávat peníze z fondů, musí umět na začátku říct, co plánuje, v jakém stavu je příprava a kdy to chce mít hotové. To je základ úspěchu a my nenecháváme nic náhodě. Za naše působení máme tři stavební povolení na tramvajové tratě. To je o tři víc než za tři předchozí volební období.
Máme to s Dopravní podnik hlavního města Prahy odpracované a stojí za námi konkrétní výsledky. Pokud se vše podaří, jenom letos budou na čtyřech nových místech jezdit tramvaje.