Na sídliště Barrandov znovu tramvají
Dnes v noci znovu vyjedou tramvaje od Smíchovského nádraží na Sídliště Barrandov. Po sedm a půl měsících jsme s Dopravním podnikem hlavního města Prahy dokončili několik rekonstrukcí a oprav včetně kilometr a půl dlouhé tramvajové tratě v Nádražní ulici. Byla to unikátní rekonstrukce. Jedna z největších letošních investičních akcí DPP. Stála opravdu za to, posuďte sami:
Pár čísel: rekonstruovaná Nádražní „spolkla“ 132 tun nových kolejnic, 2160 metrů trolejového drátu, 259 dřevěných a 2042 kusů betonových pražců, 1293 metrů obrub a 2 571 kubíků stěrku.
Opravy se dočkalo 1443 metrů tramvajové tratě. Z toho jsme 900 metrů přesunuli na západ k železnici Praha – Plzeň. Oddělili jsme tak tramvaje od aut, aby bylo dost místa pro všechny.
Při té příležitosti jsme s TSK Praha rovnou opravili most přes železniční trať. Posvítili jsme si i na okolní silnice, chodníky i autobusové a tramvajové nástupiště zastávky Lihovar. Jsou nově bezbariérové.
Obzvlášť velkou radost máme z přípravy na stavbu nového Dvoreckého mostu. Máme hotovou značnou část budoucího kolejového napojení. Později při jeho stavbě nebudeme muset rozkopávat opravenou trať. Myslíme dopředu a ulehčujeme život sobě i městské kase.
Postupně splácíme dluh na pražské silniční a kolejové infrastruktuře. Tramvajová trať v Nádražní ulici byla dlouhá léta zbytečně v žalostném stavu. Stejně jako u nové tratě z Pražského povstání přes Pankrác a dál se znovu ukazuje, že jde stavět a rekonstruovat v jeden čas a pořádně. Tento nový standard budeme nadále držet.