Rozšiřujeme tramvajové ostrůvky na Malostranské
Pokračujeme s Adamem Scheinherrem, naším náměstkem pro dopravu, ve zlepšování podmínek pro MHD v centru Prahy a zvyšování bezpečnosti cestujících. Po Smetanově nábřeží je dalším krokem rozšíření nástupních tramvajových ostrůvků na Malostranské. Během tohoto týdne uděláme jednu stranu, po neděli druhou. Lidé se zde mačkali při výstupu a nástupu a šířka zastávky vůbec neodpovídala jednomu z nejvytíženějších přestupních bodů z metra na tramvaj v centru Prahy. Nehledě na to, že zde spousta turistů začíná cestu na Hrad. Obě nábřeží používají z 85 % lidé cestující v tramvajích a chodci. 10 % je cílová automobilová doprava a pouze 5 % je tranzit. A MHD a chodci v našem rozhodování hrají největší roli.
Veřejnou dopravu používá každý z nás. Počty cestujících jsou teď sice poznamenané pandemií nemoci Covid-19, ale „normálně“ jezdí denně v tramvajích průměrně 1 200 000 cestujících, v metru až 1 400 000. Jen přes obě nábřeží je to 85 000 lidí v páteřních tramvajových linkách, kteří musí stát v kolonách mezi auty v úzkých uličkách Malé Strany. To není fér. Na Smetaňáku se už situace zlepšila díky zrušení levého odbočení z Mostu Legií, ale to byl jen začátek. Jakmile snížíme počet aut, která oblastí jen projíždí, rozšíříme i Staroměstskou a uděláme nové zastávky Karlovy lázně směrem ke Staroměstské a Národní divadlo u Žofína. Momentálně pracujeme na dokumentacích a doufám, že v druhé půlce příštího roku kopneme do země.
Má pozice je dlouhodobě jasná. V této části Prahy hájím práva lidí v MHD. Chceme, aby se Pražané nemuseli mačkat na tramvajových ostrůvcích, aby vyrazili na procházku na Malou Stranu s kočárkem bez vidiny kráčení podél kolony aut ve zplodinách z výfuků, aby zkrátka chtěli v pražských ulicích trávit svůj čas. S radními z Jedničky, Dvojky, Pětky a Šestky Adam pravidelně jedná o snížení počtu aut křižujících z jednoho břehu Vltavy na druhý. Rezidenti z dotčených městských částí budou mít vždy zajištěný průjezd, stejně tak podnikatelé a lidé, kteří pojedou do centra „na otočku“. Jen budou muset oblast opustit stejnou cestou, jakou přijeli. Hledáme společné řešení i kompromis, ale lidé v MHD budou v této oblasti vždy prioritou.