Budeme rekonstruovat Libeňský most
Je to černé na bílém. Dnes jsme na Radě projednali výsledky náročných diagnostik a zadali vypsání veřejné zakázky na citlivou rekonstrukci Libeňáku. Je to neuvěřitelný příběh. K zemi měl jít most, na který se 92 let nesáhlo, a přitom zvládl extrémní zátěž 547 tun. Jasně se ukázalo, že správnou cestou je rekonstrukce a zatěžovací zkoušky nám daly do ruky velmi podrobná data, díky kterým se vyhneme slepým cestám.
Historické označení mostu za nerekonstruovatelný bylo pouze politickým rozhodnutím, aniž by se kdokoliv zajímal o jeho reálnou technickou kondici. Až my a Adam Scheinherr se rozhodujeme na základě dopravních průzkumů, podrobných diagnostik, statických a dynamických zkoušek a tvrdých dat. Díky rekonstrukci a správné údržbě získáme plně funkční most pro všechny druhy dopravy jako v roce 1928 při jeho otevření. Co tedy čeká Libeňský most?
Zachováme nejcennější obloukové konstrukce architekta Pavla Janáka. Tedy most přes Vltavu a oblouk přes bývalé východní rameno řeky.
Rekonstruované oblouky propojí nově navržené mostní konstrukce, které vychází z Janákových skic. Díky těmto novým mostům bude Libeňský most také splňovat přísná protipovodňová kritéria. V případě povodní totiž dovolí vodě protéct a sníží hladinu rozlití do Karlína a Holešovic.
Nové mosty doplníme o bezbariérové rampy na Rohanský ostrov, ze kterého se má stát nový krásný park. Z Libeňského mostu se na něj pohodlně dostaneme pěšky, s kočárkem i na kole.
Celou rekonstrukci jsme naplánovali tak, aby se po něm po celou dobu dalo přejít pěšky nebo přejet na kole. A z obou stran k mostu zajistíme provoz MHD.
Kdo by to před pěti lety řekl, když Adam tehdy vybízel minulé zastupitele, aby most zachránili. Jaké ohromné množství práce ho čekalo, aby se dnes Praha zaručila za záchranu architektonické památky nevyčíslitelné hodnoty. Dvě petice, nástup na magistrát, diagnostiky, zrušení původního projektu, další a náročnější diagnostiky nebo příprava architektonicko-dopravní studie. Vše směřovalo k dnešnímu dni. Děkujeme všem za podporu, bude to stát za to.