Rychlejší průjezd Barrandovským mostem
Co říkáte na nový nájezd a výjezd z Barrandovského mostu na Modřanskou? Místo je teď úplně k nepoznání. Člověk se neubrání myšlence, jak to tam mohlo fungovat předtím. Přitom zde denně proudí desetitisíce aut včetně čtyř autobusových linek, z toho jsou tři páteřní, které za 24 hodin přepraví 70 000 lidí. Každých 90 sekund mostem ve špičce projede autobus. Podoba i kapacita této křižovatky tomu bohužel do teď vůbec neodpovídala. Už naštěstí ano. Co je tedy nového?
AUTA I AUTOBUSY SPOLEČNĚ VJÍŽDÍ NA BARRANĎÁK
Už před úpravou křižovatky byly na Modřanské oddělené pruhy pro autobusy a auta. Problém byl v tom, že při odbočování na most se pruhy scukly do jednoho a auta s MHD tam vjížděla střídavě. Byl zde špunt, kvůli kterému se úplně zbytečně dělaly kolony na Modřanské už kus před mostem. Nově díky přestavbě křižovatky najíždí MHD i auta na most společně ve dvou pruzích. Řidičům i cestujícím v autobusech tím šetříme spoustu času i nervů.
NOVÝ PŘIPOJOVÁK Z MOSTU NA MODŘANSKOU
Problém nebyl jen nájezd na most, ale také cesta z něj na Modřanskou. Výjezd byl bez připojovacího pruhu a řidiči zde po jednom museli dávat přednost autům v přímém směru po Modřanské do centra. Výsledkem bylo, že auta stála ve sjezdové rampě, nestíhala odjíždět a kolona pak začínala až na samotném Barrandovském mostě. Úplně zbytečně se tak blokoval průjezd jedním z nejdůležitějších úseků Městského okruhu. Teď je v tomto místě připojovací pruh pro čtyři až pět aut, které budou mít konečně prostor pro plynulé připojení na Modřanskou.
KOMPLETNÍ VÝMĚNA TECHNOLOGIÍ V SEMAFORECH
Křižovatka neprošla proměnou pouze fyzickou, ale také technologickou. Deset let starý software v signalizacích jsme nahradili novým moderním, který nám umožní pružně měnit rytmus semaforů, jejich režim i časovost podle aktuálního provozu. Zároveň jsme zde dodělali bezbariérové chodníky, udělali místo prostupné pro chodce i cyklisty a doplnili veřejné osvětlení. Chytře vymyšlený dopravní uzel může bezproblémově sloužit všem druhům dopravy a tak to má být.
DŮLEŽITÁ KOORDINACE S CELKOVOU REKONSTRUKCÍ
Není náhoda, že jsme křižovatku přestavěli zrovna teď. Celá akce je koordinovaná s chystanou celkovou rekonstrukcí Barrandovského mostu, kterou jsme naplánovali tak, aby měla pokud možno co nejmenší dopad na dopravu v Praze. A na to budeme potřebovat kapacitní nájezdy a sjezdy, až do nich budeme směřovat auta a MHD v rámci jednotlivých etap rekonstrukce nejdůležitější dopravní tepny v Praze, ne-li celé České republice.