Nákladové nádraží Žižkov novou čtvrtí
Nákladové nádraží Žižkov čeká proměna v novou čtvrť a s ní i vznik nové tramvajové trati. Využijeme pro ni mimo jiné nepoužívané železniční koleje, po kterých se tu přes šedesát let překládalo zboží. Chátrající nádraží na svůj nový život čekalo dlouho a přečkalo i plány industriální budovy kompletně zbourat. V naší koalici jsme naštěstí zajedno, že historický areál obklopený novou čtvrtí bude mít naopak jedinečnou atmosféru. Vzniknou tu byty až pro 15 tisíc lidí, sídlo Národního filmového archivu nebo velký park.
Zastavování pražských brownfieldů je obrovskou výzvou. Rozlohou by se do nich vešlo celé Brno. Od roku 1999 ale na tato rozvojová území platí stavební uzávěra, kterou se zatím podařilo otevřít jen na Smíchově. Na přípravě dalších území – vedle nákladového nádraží také Bubny nebo Bohdalec Slatiny – se usilovně pracuje, připravit citlivou zástavbu je mravenčí práce. Vážíme si toho, s jakou vervou se do ní náš koaliční partner, náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček, pustil.
Naším úkolem je pro budoucí nové čtvrti připravit infrastrukturu. Na Žižkově jsme začali novou tramvajovou tratí, protože hustá síť městské hromadné dopravy je základem moderní metropole. Zatímco dnes se pro dopravu skrz rozsáhlý areál neobejdete bez auta, obyvatelé nové čtvrti budou moci využít pět nových tramvajových zastávek.
Zdroj vizualizace: Sekyra Group