Libeňákem zase plnou rychlostí
Máme pro vás skvělou zprávu. Ode dneška se po šesti letech vrací na Libeňský most původní rychlost tramvají a 30 tisícům lidí denně tím ušetříme čas při přejíždění z jedné strany Vltavy na druhou. Upravené jízdní řády začnou platit 8. září.
Dvě zevrubné a náročné diagnostiky Libeňák zvládl s grácií, jako by ho otevřeli před týdnem, přitom 92 let neprošel žádnou rekonstrukcí. Je vlastně trochu neuvěřitelné, že na sobě bez problémů zvládl poprvé 547 tun a podruhé 400. Výsledky byly nakolik pozitivní, že nám to nedalo a provedli jsme ještě jednu dodatečnou zkoušku, která měla zodpovědět, jestli na něm tramvaje musí pořád jezdit jako šnek. Rozhodovat se musíme na základě tvrdých dat. A i třetí zatěžovací zkouška přinesla výborné výsledky. Je to mimochodem ten samý most, který měl jít k zemi. Přitom je Libeňák v dobré kondici a má nevyčíslitelnou architektonickou hodnotu.
Data z diagnostik nám pomohou při rekonstrukci využít nejlepší technologie, maximálně přesně ji naplánovat a vyhnout se dopředu slepým cestičkám, které práce jen prodražují a prodlužují. V Praze se už do oprav a rekonstrukcí nepouštíme od oka. Příkladem může být geologický průzkum u metra D nebo právě diagnostické zkoušky na mostech. Očekáváme, že se na Radě v září bude schvalovat citlivá rekonstrukce Libeňského mostu a vypsání veřejné zakázky. Těším se na to!
A mimochodem, všimli jste si, že s odstraněním parazitních lamp z mostu zmizela také dobrá stovka dopravních značek uprostřed?