Z Sherwoodu park s kvalitní MHD
Když v západních metropolích vylezete před hlavní vlakové nádraží, čeká vás tam většinou pohodlný přestup na tramvaj. V Praze na nás bafnou nechvalně proslulé Vrchlického sady, které většina Pražanů zná spíš jako Sherwood. Bohužel ten náš není spjatý s příběhy o Robin Hoodovi, ale s kriminalitou, plastovými ToiToikami a nechutí trávit v něm zbytečně moc času. S tím bude naštěstí konec.
Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR dnes dostal za úkol vyhlásit architektonickou soutěž, která z Vrchlického sadů konečně udělá pěkné a reprezentativní místo, které si Praha zaslouží, a kde budeme chtít trávit čas při čekaní na vlak. Zároveň před Hlavák citlivě začlení tolik potřebnou tramvajovou trať.
Tramvaje v Praze totiž za den přepraví stejné množství lidí jako metro a na Hlavním nádraží se denně koncentrují desetitisíce cestujících. To vše dělá z tohoto místa důležitý dopravní uzel nejen pro Prahu, ale i celou Českou republiku. Budoucí trať má zde obrovský potenciál a bezesporu je jedna z nejdůležitějších, které v následující dekádě postavíme.
➡️ Ulehčí předimenzované dopravě v centru Prahy v ulicích Jindřišská a Vodičkova.
➡️ Zajistí přímé napojení největšího nádraží v Česku na tramvajovou síť, jako tomu bylo v minulosti.
➡️ Spojí Vinohradskou a dvě vlaková nádraží v centru, Hlavní a Masarykovo.
Díky našemu náměstkovi pro dopravu Adamu Scheinherrovi a všem kolegům, kteří si stejně jako my uvědomují, že krajinářská, dopravní, sociální, urbanistická nebo památková témata jsou úzce propojená a nelze je řešit odděleně, pokud má výsledek stát skutečně za to.