Terminál Černý most už nebude ostuda
Praha není jen krásné Staré Město, Hradčany nebo Vinohrady. Máme zde také dlouhodobě podfinancované periferie, především na severu a východě města. Před jejich stavem se historicky zavíraly oči a terminál Černý most je toho bohužel „dobrým“ příkladem. Současný stav je ostuda. Do roka budeme mít od Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR na stole jasný plán, jak se dnes zanedbaný terminál promění k lepšímu. Co už teď víme, že se musí zlepšit:
Nepohodlné přestupy na metro a autobusy.
Musíme terminál lépe zpřístupnit pro pěší.
Některé lávky tam jsou zbytečné a překáží. Zároveň ta nejvíce využívaná je ve špatném stavu a je nejvyšší čas ji zrekonstruovat, nebo vybudovat novou, která bude do okolí pěkně architektonicky zapadat.
Další problém je, že autobusy musí terminál několikrát objíždět, než naberou cestující, protože se tam nemůžou naskládat.
Sjednotit povrchy a dalo by se pokračovat. Každý, kdo tam byl, ví, o čem mluvím – musíme tam do toho vnést trochu smysl.
Máte tipy na něco dalšího, co by se tam dalo zlepšit? Nebo na jiných terminálech? Pokud ano, dejte nám vědět. Náš náměstek pro dopravu Adam Scheinherr na ně koukne.
Každý den využije Čerňák přes 50 000 lidí, kteří zde přestupují mezi metrem B, autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy a v půlce letošního roku tam také začneme stavět objektové P+R pro 880 vozidel. Je zkrátka jedním z nejvíce frekventovaných dopravních uzlů v Praze, ale stav pomyslné východní brány do Prahy tomu vůbec neodpovídá. Naštěstí se to brzy začne měnit.