Magistrát platil řediteli oslavné inzeráty, vyšly na 130 tisíc
„Pražský magistrát boduje v oceněních,“ hlásal loni jeden novinový titulek. Až při bližším pohledu ale čtenář zjistil, že to není jen tak obyčejná zpráva, ale magistrátem placená inzerce.
A text nehovořil tolik o úspěchu magistrátu, jako spíš o jeho řediteli Kubelkovi. Čtenáři se tak dozvěděli, kolik medailí a ocenění pan ředitel osobně převzal. Nebo že pan ředitel boduje v zavádění benefitů pro zaměstnance nebo boji proti korupci.
Na inzerát, který vyšel v deníku Metro, už před rokem upozornil Janek Rubeš. Nám to samozřejmě nedalo a pátrali jsme, na kolik tedy tato legrace rozpočet města vyšla. A zjistili jsme, že magistrát si takových reklam dokonce zaplatil víc.
V různých médiích vyšla tato reklama hned osmkrát. Nejlepší jméno magistrátu určitě udělal celostránkový inzerát v týdeníku Euro, kde půl stránky zabírá obří fotka ředitele Kubelky!
A cenovka? Náš předseda Adam Scheinherr teď díky žádosti o informace zjistil, že za inzeráty zaplatili Pražané ze svých kapes celkem 130 tisíc korun. Slušný, ne?
Magistrát to odůvodnil tím, že má za úkol komunikovat úspěchy a dobré jméno úřadu. Pan ředitel Kubelka ovšem zatím udělal vše pro to, aby pověst magistrátu byla doslova otřesná. Když se řekne magistrát, i lidé na druhém konci země řeknou – podivné odměny, byt pro asistentku, šmelení s parkováním. To placená propagace pana Kubelky určitě nezachrání, naopak.
