Jak je důležité míti geologický průzkum?
S Pavlem Vyhnánkem a odborníky z Dopravního podniku hlavního města Prahy jsme se byli podívat, jak pokračuje ražba tunelů metra D. Je radost vidět, jak práce pěkně postupují. Po čtvrt roce od zahájení stavby máme 300 metrů nových tunelů a proinvestovali jsme už půl miliardy. Dobrá práce a zdař Bůh všem horníkům!
Podzemí Prahy 4 je čím dál více protkané budoucími tunely, kde se budou díky PRAZE SOBĚ za pár let prohánět moderní automatické vlaky s desetitisíci lidmi každý den. Zas a znovu jsme se přesvědčili, jak důležitý byl geologický průzkum, který předcházel samotnému zahájení stavby. Pražská geologie je neuvěřitelně pestrá. Člověk skoro žasne.
Na Pankráci máme tvrdé břidličné vrstvy. Musí se odpalovat dynamitem. Jen o kousek dál na Olbrachtově je zase souvrství křemene a jílu. Tento velmi nestabilní druh horniny se postupně „ukusuje“ bagrem. Horníci využívají také chemické injektáže a stěny ihned vyztužují a betonují. Vše jen kilometr od sebe.
Rozdílné technologie těžby mají vliv na rychlost prací a samozřejmě i cenu. Ale stojí to za to. Díky geologickému průzkumu přesně víme, co nás pod zemí čeká, a okolnostem přizpůsobujeme práce. Nám se metro nepropadne jako tunel Blanka ve Stromovce.