Hlávkův most bez drncání
Hlávkův most je ostuda. Všichni to ví a řidiči léta čekají na opravu. Dnes cesta z jedné strany na druhou kvůli drncání připomíná lesní polňačku, ne jízdu po druhém nejvytíženějším pražském mostu, severojižní magistrále a důležité spojnici Nového města, Karlína a Holešovic. Proto v sobotu začne TSK Praha s předlážděním povrchu – kompletní výměna bude možná až při celkové rekonstrukci a po souhlasu památkářů – a opravou odvodnění, která bude trvat do konce října.
Dopravní inženýři akci citlivě naplánovali do několika etap, aby se většinu času dalo plynule jezdit přes Vltavu bez snížení počtu jízdních pruhů. Stejně prosím řidiče o trpělivost minimálně první týden, než si doprava sedne. Hlávkův most denně přejede skoro 70 000 automobilů. Už není možné řidiče nechat trpět. Nehledě na to, že tato oprava sníží rychlost chátrání. Tím se zase zjednoduší jeho připravovaná celková rekonstrukce a odlehčíme městské kase. Z náročných diagnostik expertů z ČVUT víme, že ji most potřebuje jako sůl. Taky vedeme jednání s památkáři, jak most citlivě opravit, a celou akci koordinujeme s novou filharmonií, která promění dynamiku celého území včetně dopravy.
Před stavem mostů nezavíráme s naším náměstkem pro dopravu Adamem Scheinherrem oči. Naopak. Mosty nejsou nutné zlo, jak se dostat přes řeku. Jsou ikonické dominanty města. Měli bychom si vážit jejich urbanistického i architektonického přínosu pro Prahu a věnovat jim náležitou péči. Starým i novým. Mostům pro auta, MHD i pěším a cyklo lávkám. Proto opravujeme nejvytíženější Barranďák, soutěžíme zhotovitele stavby HolKy i citlivé rekonstrukce Libeňáku, u Dvoreckého mostu jsme před vypsáním soutěže na zhotovitele, Trojská lávka stojí, Čechův most má po diagnostice a za druhý nejrušnější most se brzy už taky nebudeme muset stydět.