Testujeme navigaci v Blance
Skvělá zpráva pro všechny řidiče: brzy skončí váhání, jaký výjezd z tunelu použít, a kudy přesně pokračovat na navazující křižovatce, když se nám ještě nevzpamatovala navigace jízdou pod zemí. Dnes v noci jsme s TSK Praha začali testovat v Bubenečském tunelu tři opakovače Globálního družicového polohového systému (GNSS), které přenáší signál všech dostupných družic. Chceme řidičům poskytovat co nejpřesnější službu, proto využíváme GPS, Galileo Evropského družicového navigačního systému, ale i ruské a čínské družice. GNSS bere signál od všech. Na fotce můžete vidět, kolik jich náš náměstek pro dopravu Adam Scheinherr chytal.
Jak to tedy bude fungovat?Po zhruba 300 metrech v tunelu se navigace chytí díky opakovači a zpřesňuje polohu auta. Teď musíme zjistit, kolik jich budeme potřebovat pro bezproblémové fungování na všech výjezdech z Blanky a dalších tunelech. Nyní jsme je nainstalovali u výjezdu v Troji a na Letné směrem na Smíchov. Nejvíce nehod se děje právě u výjezdů, když řidiči přejedou svůj exit a zazmatkují. Narychlo brzdí a zatáčí, viděli jsme i případy couvání. Chceme jim v těchto problémových místech začít včas poskytovat potřebné informace a předcházet nehodám. Technologie se používá především v budovách a pravděpodobně se během zkušebního provozu nevyhneme různým výzvám, ale kde je vůle, tam je cesta. Dejte určitě vědět zpětnou vazbu. Budeme měsíc testovat a pokud opakovače osvědčí, do roka můžou být u každého výjezdu z tunelového komplexu Blanka. V dalším kole v únoru začínáme testovat i zpřesňující technologii, kterou vyvíjíme s ČVUT. Vyřešili jsme polohy autobusů, tramvají a teď začínáme odškrtávat další praktickou vychytávku, která zpříjemní a udělá bezpečnější jízdu Prahou řidičům i Integrovanému záchrannému systému.