29. 9. 2020

Začala rekonstrukce Barrandovského mostu

Jdeme do toho. Každá politická reprezentace by opravu Barranďáku nejraději odložila ze strachu o politické body, ale tak se nedá dělat zodpovědná politika. Mosty se mají rekonstruovat podle toho, kdy se rekonstruovat mají, ne kdy se to hodí. A na nejdůležitější dopravní tepnu v Praze, ne-li celé České republice, se už 37 let nesáhlo – a to je zhruba 7 let po deadlinu. Řidiči a cestující v MHD se ale nemusí ničeho bát. Celou opravu jsme chytře rozfázovali do etap a podetap. Co se tedy bude dít?

PRVNÍ ETAPA SE NEDOTKNE DOPRAVY NA MOSTĚ❗️

První etapa začíná dnes a potrvá do konce příštího roku. Dopravy na mostě se nedotkne. Začínáme sanací základů a pilířů. Odstraníme nesourodé vrstvy betonu, očistíme a ošetříme trhliny a tím vrátíme betonu jeho původní funkčnost. Do akce povoláme i potápěče. Dopravní omezení nás čeká jen letos na podzim pod mostem v Modřanské, kde se bude jezdit v každém směru jedním jízdním pruhem.

CO BUDE NÁSLEDOVAT❓

Druhá etapa bude trvat čtyři stavební sezóny, na zimu vždy vrátíme plný provoz. Začne zjara 2022 zhruba do konce roku 2025. Při plánování jsme stáli před dvěma možnostmi – buď dát most do kupy co nejrychleji, což by znamenalo úplnou uzavírku minimálně na dva roky, anebo vše chytře rozfázovat na čtyři roky a co nejvstřícněji k řidičům. Zvolili jsme druhou variantu 🙂 Barranďák budeme opravovat po pruzích, abychom vždy zabrali pouze jeden pruh ze čtyř. V každém směru tak budou vždy tři průjezdné. Dopravní inženýři nyní zpracovávají modely, které nám prozradí, jaké bude nejlepší pořadí oprav jednotlivých pruhů. Musíme si být dopředu skutečně jistí a mít prověřené všechny možnosti. Modely taky prozradí, jak se bude doprava chovat, kde by se mohly vyskytnout největší komplikace a jak jim potenciálně předcházet. Děláme vše pro to, aby byl dopad na dopravu co nejmenší, ale rekonstrukce mostu, kde ve všední dny proudí 144 000 aut, nebude legrace.

CO UŽ TEĎ DĚLÁME PRO PLYNULOU REKONSTRUKCI❓

Rekonstrukce sice oficiálně začala dnes, ale abychom řidiče na jejich cestách omezili co nejméně, už teď pracujeme na variantách náhradního vedení dopravy a zkapacitnění navazujících silnic a objízdných tras.

➡️ Dopředu jsme zkapacitnili nájezd a výjezd z Modřanské ulice. Celá akce byla koordinovaná s chystanou celkovou rekonstrukcí Barrandovského mostu, protože budeme potřebovat kapacitní nájezdy a sjezdy, až do nich budeme směrovat auta a MHD v rámci jednotlivých etap.

➡️ Opravy Štěrboholské radiály a Jižní spojky jsou v posledních etapách a most v ulici K Barrandovu nad Růžičkovou roklí jsme opravili už loni. Dobrý stav navazující komunikační sítě je základ úspěchu. Budeme si pak jistí, že nás tam během rekonstrukce nečeká žádné překvapení. To by bylo to poslední, co bychom potřebovali.

➡️ Logistickou perličkou je, že značná část techniky a materiálu se nebude k mostu vozit po silnici, ale z Radotínského přístavu po vodě. Nebudeme zbytečně dopravně zatěžovat už tak rušný most. O všech změnách v dopravě, uzavření jednotlivých pruhů a neočekávaných událostech vás budeme s TSK Praha vždy a včas informovat.

Máme své město rádi a záleží nám na místě, kde žijeme.

  • Pět jasných cílů pro Prahu

    Pohodlná a rychlá doprava pro všechny

    Kvalitní školy a dostupné sociální služby

    Poctivá a otevřená správa městských financí

    Péče o kulturu a regulace masového turismu

    Město ohleduplné k lidem i přírodě

    Číst Vizi
  • Zapojte se

    Dejte nám vědět, co je potřeba změnit

    Uspořádejme sousedské setkání

    Přidejte svůj lajk, sledujte nás na facebooku

    Chci se zapojit
  • Podpořte naši práci

    Nestojí za námi žádný velký sponzor a jako občanští kandidáti jsme nedostali žádný příspěvek za volby.

    Abychom mohli o naší práci dávat vědět, potřebujeme vaši podporu.

    Chci vás podpořit