Tramvají nově až do Slivence
Dopravní podnik zprovoznil novou tramvajovou trať do Slivence. Ve středu na ni vyjel POMERANČ a dnes se tu poprvé svezou i KAŠTANI. Že to nedává smysl?
Pomeranč je speciální oranžová tramvaj, která měří trakční napětí a kaštani jsou v tramvajácké hantýrce cestující.
Tady v oblasti Holyně a Slivence vznikne bydlení pro 8 000 Pražanů. Proto náš Adam Scheinherr společně s Dopravní podnik hlavního města Prahy připravili a postavili novou tramvajovou trať v předstihu, aby místní Pražané měli kvalitní, rychlé a pohodlné spojení do centra rovnou už když se budou zabydlovat. Takhle se má stavět město!
Nový úsek tramvajové trati je dlouhý asi 460 metrů a zakončuje ho smyčka o délce zhruba 600 metrů. U smyčky vyroste obchodní dům a přímo ve smyčce by mělo vzniknout P+R parkoviště pro přibližně 150 vozů. To zachytí automobily dojíždějící do Prahy, aby místní nepřicházeli o parkovací místa v ulicích.
S novými zastávkami tak dochází k prodloužení tramvajových linek s číslem 4, 5 a 94.
Přečtěte si, co o této novince napsal náš Adam Scheinherr ⤵️
Dnes zprovozněný úsek nové tramvajové trati je dalším z výsledků, na kterých jsme společně s Dopravním podnikem a mnoha dalšími čtyři roky intenzivně pracovali v minulém volebním období. Tady na Barrandově jsme prošli složitým povolovacím procesem a náročnými výkupy pozemků. O to větší mám radost, že můžeme Pražanům zase o něco zpříjemnit cestování po Praze.
Nové prodloužení tramvajové trati ze Sídliště Barrandov přinese komfortnější a hlavně rychlejší dopravní spojení s centrem obyvatelům Holyně a Slivence. Ti byly dosud odkázáni jen na autobusy nebo vlastní auto.
✅ nový úsek měří asi 460 metrů a zakončuje ho smyčka dlouhá 600 metrů
✅ bezbariérový přístup na zastávky zajišťují nájezdové rampy
✅ zastávky jsou vybaveny zařízením pro osoby se sníženou schopností orientace
✅ celkem bylo vysazeno 54 stromů a asi 16 tisíc keřů
✅ součástí projektu bylo původně i P+R parkoviště na konečné ve Slivenci se 150 parkovacími místy nebo uzamykatelný cyklobox, je ale otázkou, zda na tom nové vedení města pracuje
Když jsem nastupoval na Magistrát, neměla Praha připravené jediné stavební povolení na tramvajovou trať. Když se ohlédnu na ty čtyři roky práce ve funkci náměstka pro dopravu, mám radost, že se nám společně s dopravni podnik Praha podařilo nastartovat boom nejen v tramvajové dopravě. Máme postavených šest nových úseků, další se staví a více jak deset se jich připravuje.
Moc děkuji všem, kteří se na tomto projektu podíleli.