Pražští radní schválili humanizaci magistrály
Kultivace magistrály je o krok blíž! Máme velkou radost, že tento skvělý projekt, který připravil náš Adam Scheinherr spolu s Petr Hlaváček – náměstek pro rozvoj, současné vedení Prahy dotáhne do konce. Byla by totiž pro Pražany velká škoda, kdyby celý projekt skončil v šuplíku.
↓ Přečtěte si, co o tom napsal náš Adam Scheinherr.
Po vzoru Vídně a dalších měst víme, že městské třídy mohou úspěšně plnit svou dopravní roli a zároveň nebýt nepropustnou bariérou ve městě bez kvalitního veřejného prostoru, jakým je magistrála dnes. Ostatně první krůčky jsme již dokázali zřízením přechodu pro chodce u Národního muzea anebo přestavěním „chodníčku smrti“ v důstojný chodník. S Petr Hlaváček – náměstek pro rozvoj a Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR jsme proto na začátku loňského roku zadali studie postupných proměn magistrály. Vše jsme měli hotové již na podzim, ale nechtěli jsme, aby to nakonec skončilo v šuplíku – náš cíl naopak byl, aby se k tomu přihlásilo i nové pražské vedení. Proto jsem rád, že to Petr dnes dotáhl a koalice schválila.
A co se chystá?
Tou nejzásadnější změnou má nyní projít okolí Fantovy budovy hlavního nádraží. Projekt připravuje Správa železnic v úzké spolupráci s městem. Předprostor budovy má nově být důstojnou vstupní bránou s dostatečným prostorem pro všechny cestující. Vysází se zde stromy, přibudou K+R stání pro rychlé zastavení. Vznikne nový přechod pro chodce, který má vést – v koordinaci s rekonstrukcí stropní desky Nové odbavovací haly – i ke kultivaci tohoto prostoru. Nádraží se dnes již potýká s nedostatečnou kapacitou a právě i využití staronového příchodu skrz Fantovu budovu s tím může pomoci. Přímo před budovou ubyde odbočovací jízdní pruh pro sjezd ke křižovatce U Bulhara. Dnešní kapacita magistrály je dána křižovatkou I. P. Pavlova, proto tato změna neohrozí plynulost dopravy.
V dalších etapách má dojít i k postupné proměně samotné magistrály v okolí Florence a Těšnova. Z magistrály zmizí velkoformátové dálniční dopravní cedule výměnou za městské, dále se kultivují svodidla, veřejné osvětlení atd. Budou také rozšířeny chodníky, vznikne oddělený cyklopás, podobně jako na Smetanově nábřeží.
Přeji hodně štěstí v realizaci a držím palce!