100 % autobusů je nízkopodlažních
O víkendu si budeme moct díky Adamovi Scheinherrovi odškrtnout další důležitou metu. V sobotu budou nově na všech městských autobusových linkách jezdit jen a pouze nízkopodlažní autobusy. Na jiné už v Praze nenarazíme. Postupná obnova 500 autobusů za bezbariérové je výsledkem velkých investic v posledních letech. Je to skvělá zpráva pro všechny cestující a zejména rodiče s kočárky, vozíčkáře a seniory. Veřejná doprava má být pohodlná a dostupná pro všechny bez rozdílu a přesně takovou ji děláme.
Zlepší se taky kvalita vzduchu, který v Praze dýcháme. Z autobusové flotily totiž odstraňujeme poslední kousky Karos B 951 a tím i poslední autobusy s normou EURO 3. S EURO 4 jich máme ve vozovém parku posledních pět a zbytek je už EURO 5 a 6. Postupná obnova vozového parku a standardy kvality PID dělají z pražské MHD jednu z nejkvalitnějších na světě. Kromě Karos jsme letos stáhli desítky hlučných autobusů s normou EURO 2 a 3 a tím snížili celkové emise CO2 v Praze o zhruba 3 500 tun. A to se počítá. Malou třešničkou na dortu je fakt, že díky vyřazení starých Karos budeme mít nejmladší flotilu autobusů, kterou kdy Dopravní podnik hlavního města Prahy měl.
Z nostalgických důvodů dáváme k postu fotku Karosy B 951, ikonického dříče, který byl dlouhá léta páteř flotily autobusů v DPP. Teď přišel jeho čas se ctí odejít do důchodu a uvolnit místo k okolí šetrným autobusům, hybridům, eletrobusům a trolejbusům.